راههای آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم

راههای آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم

این سوال ممکن است برای بسیاری به وجود آید که چگونه زبان انگلیسی را به افراد به عنوان زبان دوم آموزش دهیم؟ راههای متعددی برای تدریس زبان انگلیسی به زبان آموزان وجود دارد و این مدرس است که تصمیم می گیرد که چه روشی را انتخاب کند.
برخی از افراد از روشی موسوم به روش طبیعی و یا مستقیم استفاده می کنند. در این روش مدرس دانش آموزان خود را وادار به حرف زدن به زبان انگلیسی می کند و زبان انگلیسی تنها راهی است که دانش آموز از طریق آن باید ارتباط برقرار کند.در واقع در این روش به شدت بر روی تقویت مهارت های گفتاری و تلفظ صحیح لغات تمرکز می شود.
یکی از موضوعاتی که برای موفقیت در زمینه تدریس زبان انگلیسی به آن نیاز دارید استفاده درست از حرکات بدن و یا همان body gestures‌ می باشد. بسیاری از دانش آموزان معتقدند زمانی که مجبور هستندکه فقط به زبان انگلیسی در کلاس صحبت کنند آن را بهتر و بیشتر یاد می گیرند. یادگیری زبان از طریق body language درست همان روشی است که از طریق آن کودکان
به طور طبیعی لغات و جملات را می آموزند.این روش بیشتر از تکرار کردن مداوم لغت جواب می دهد.

روش معمول دیگر در آموزش زبان انگلیسی این است که از دانش آموزان بخواهید تا اصطلاحات و جملات معمول را آن قدر تمرین کنند تا به خوبی آن ها را یاد بگیرند.این روش را بیشتر دیپلمات ها به کار می برند و در آن زبان آموزان به شدت بر روی لهجه و تلفظ صحیح تمرکز می کند. برای مثال جملات مربوط به احوال پرسی، سوالات اصطلاحات آموزش داده می شود. در این روش خیلی مهم است که در ابتدا پرکاربردترین جملات و اصطلاحات آموزش داده شود. از اینرو زبان آموزان قادر خواهند بود که به راحتی ارتباط برقرار کرده و گفتگو کنند. منابع متعددی برای اینکه کدام اصطلاحات و عبارات انگلیسی را برای تدرسی انتخاب کنید در دسترس هستند.


 

نظرات شما عزیزان:

ملیحه
ساعت16:44---10 اسفند 1393
سلام عزیزم
وبلاگت عالیه


دنیا
ساعت18:16---29 دی 1393
سلام از وبلاگت خیلی خوشم اومد .بااجازه این مطلبت رابرداشتم.تشکر.=D D

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: ، ،

برچسب‌ها:
[ شنبه 13 دی 1393برچسب:آموزش زبان انگلیسی , زبان دوم ,,body language, ] [ 12:54 ] [ زهرا رحمانی ]
[ ]